Highlighter / Aydınlatıcı Nedir ? Nasıl Kullanılmalıdır?

Herkese Merhabalar :)

Geçen günlerde bronzer ve kontürleme işlemini anlatmıştım e şimdi de aydınlatıcı yani highlighter nasıl kullanılmalı ona değinmek istedim :) 



Aydınlatıcı yani Highlighter Nedir öncelikle bundan bahsedeyim :) 

Cildin daha sağlıklı ve canlı görünmesini sağlayan aslında genelde kataloglarda gördüğümüz o ışıltılı görüntünün baş oyuncusudur :)
Işığın aydınlattığı bölgeleri daha da ön plana çıkarmak için uygulanır. 
Doğru uygulandığında kontürleme gibi cilde boyut kazandırır ve görüntünüzü gerçekten belirsiz şekilde değiştirir :)
Ama kullanımı oldukça dikkatli olmalıdır ki yoksa disko topuna dönebilirsiniz :) 


Sıvı, Krem, Toz ve kompakt çeşitleri mevcut olan bu ürünün milyon tane markada da ürünü var :) 
Önemli olan size uygun olanı bulmak. sıvılar ve kremler daha kalıcı olurken kompakt ürünler biraz daha uçucu ve dayanıksız olabiliyor. Toz ürünler de kompakt ürünler gibi daha uçucu özelliklerde oluyor. Ancak toz ürünleri hem ışıltısını azaltmak hemde kremsi yapıya getirmek için BB cream gibi likit bir ürününüzle karıştırabilirsiniz :)
pembe şeftali gold beyaz gibi alt tonları bulunan bu ürünleri ne şekilde kullanacaksanız ona uygun tercih etmenizi öneririm :) 


kompakt ürünleri yelpaze fırça, duo fiber ya da allık kullanmadığınız temiz bir fırçayı biraz elinizle sıkıştırarak kullanabilirsiniz.Bunun için en uygunu duo fiber olacaktır ama herkes de tüm fırçalar olmak zorunda değil tabiki :) Önemli olan temiz bir fırça olmalı ve geniş kullanmamanız :)

Uygulandığı bölgeler aslında ön plana çıkarmak istediğiniz bölgeleriniz olmalıdır. 
tüm yüzünüze uygulamak ne yazık ki sizi yağlı görünümlü bir cilde sahipmişsiniz gibi gösterecektir :) 
Ayrıca eğer yağlıya dönük ya da yağlı bir cildiniz varsa bu bölgelerde hepsinde uygulamaktan kaçınmalısınız. daha da parlamasını istemiyorsanız tabi :) 

ayrıca özellikle kızarıklık, sivilce vs sorunlu bölgelerde kullanmayın ki bu bölgeleri belirginleştirmeyelim :) 


Uygulanabilir alanlara geçmeden önce ben sadece elmacık kemiklerime ve burun çizgimde kullanmak hoşlanıyorum yani her bölge de kullanmak zorunda değilsiniz. :)


bu boş face chart'ı akıl edip sizler için uygulanması gereken bölgeleri işaretledim :) Umarım faydalı olmuştur :)

Eğer birbirine yakın veya küçük gözleriniz varsa göz pınarlarınıza uygulamak gözleri büyük gösterecek aynı zamanda birbirinden daha da ayrık gözlerinizin olduğu yanılgısını verecektir. 

elmacık kemiklerinize uygulamak bu kemiklerin daha belirginleşmesini ve yüzünüzün daha şekilli görünmesini sağlayacaktır. 

dudaklarınız da orta kıvrım / Çukur bölgeye uygulamak dudaklarınızı daha dolgun gösterecektir dolayısıyla eğer daha dolgun dudaklar istiyorsanız bu adımı atlamayın :)

Kaşlarınızın altlarına uygulamak kaş şeklinizi belirginleştirecektir. daha kalkık ve keskin kaşlarınız olsun istiyorsanız özellikle bu bölge size göre. İsterseniz aynı amaç için kaş üstüne de uygulayabilirsiniz ama ben bu bölgeye uygulamaktan hoşlanmıyorum. :)

Burun çizginize ve alnınıza uyguladığınız da Özellikle burnun yan bölümlere kontür yaptığınız da daha düzgün, ince ve kalkık bir burnunuz olacaktır.

  küçük bir çene yapısına sahipseniz çenenize uygulamakta uygun olacaktır. bu sayede daha çıkık bir çeneniz varmış gibi görünecektir.

yine uygulayabileceğiniz bir diğer nokta göz altlarınıza uygulamak ama ben bunu sevmiyorum ve artık modası da geçti :) yine de ürünü bu bölgede uygulamak istiyorsanız öncesinde denemelisiniz. Özellikle concealer ( kapatıcı) uygulamadan uyguladığınız da daha da kötü bir görünüm elde edebilirsiniz.


Kontür ve Highlighter'ın uygulamasının en belirgin halini bu resim anlatıyor bence yüzün 2 tarafı bırbırınden oldukca farklı görünüyor :) 
Kullanımını amacını ve uygulanabilecek bölgeleri elimden geldiğince anlatmaya çalıştım umarım sizler için faydalı bir yazı olmuştur :) 


Benim Highlighter ( aydınlatıcı ) ürünlerim :

MAC Skinfinish en açık rengi
Flormar Double Radiance primer Highlighter 
Pastel Moonlight Highlighter
Of your hand paletini da almama sebeplerden biride bu aydınlatıcıdır :) The Balm Mary Lou Manizer


Sizler Aydınlatıcı olarak hangi ürünleri kullanıyorsunuz memnun olduğunuz markalar ve kullanım bölgeleriniz neler ? 
Benim için yorumlarınızın çok önemli olduğunu unutmayın ^^

Herkese Mutlu Pazarlar Diliyorum ^^ 
ve beni hala takibe almadıysanız Takip et! butonuna tıklamayı ve tüm sosyal medya hesaplarım için iletişim bölümüne bakmayı unutmayın ^^

CONVERSATION

8 yorum var:

  1. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) okuyan gözlerinize saglık :)

      Sil
  2. Siz kontur ve aydınlatma işlemi yaptıktan sonra ayrica allık kullanıyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet.. aydınlatıcı sadece parlatıp konturleme sadece gölgelendırme işlemi olduğundan hafif tonlarda allık kullanıyorum yine :)

      Sil
  3. Emeğine sağlık çok faydalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. harika bir yazı :-) ben direk alamadığım the balm'ın yeni paletine odakladım tabi bu arada :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha :) %25 gratıs ındırımı harıcınde hıc ındırıme dahıl edılmedı maalesef :)
      Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil

Bana sorularınızı ve görüşlerinizi buradan kolaylıkla iletebilirsiniz. :)
yorumlarınızın benim için Önemli olduğunu unutmayın :)

Yukarı
Cık