Jel uygulamalı protez tırnak :)

herkese yenıden merhabalar :) 
uzun bır ara olmasa da yazmaya bı muddet ara verdiğimi kabul etmem gerek  :) 
açıkçası sosyal sebeplerimin yanında çok fazla blog dolaşmadığımdan diğer blogger arkadaşlarım ve sizlere ulaşamamış olmamdan dolayı pek önem vermedim sanırım. 

bugun sizlerle deneyimlediğim diğer bir konuda protez tırnak konusunda bazı adımlar ve sonuçlardan bahsedeceğim :) 

Ağustos ayının 15'ınden berı protez tırnak kullanıyorum. Takılışı, jelin sürülüşü, görünüşü, çıkışı gibi konulardan bahsedeceğim sizlerinde bu konuyla ilgili sorularınız olursa bana da yorum olarak bırakırsanız yardımcı olmaya çalışırım :) 

öncelikle kimler protez tırnak kullanmalı ? 

Tırnaklarını yeme problemi yaşayanlar, kırılma sorunu olanlar, çatlama-yarılma gibi sorunlarda ve tırnak uzatamayan ancak uzun tırnak kullanmak isteyenlerin yanı sıra bence en önemlisi tırnak üstünde (yanlış manikürden dolayı oluşuyormuş çoğunlukla) oluşan dalgalanmalardan rahatsız olanlar protez tırnak kullanabilir.
tabiki isteyen herkes kullanabilir ancak bu sorunlara çözüm müdür evet çözüm.

benim demir eksikliği sebebiyle oluşan problemlerimin başındqa kırılma ve soyulmalar vardı tırnaklarımda bu nedenle uzatma uzatsamda kullanma sorunum mevcuttu. bun ilave tırnak yeme sorunu ve dalgalanmalardan rahatsız olunca kesin kafama koydum bu işi.

küçük bir not sadece el değil ayak tırnaklarına da uygulanılabiliyor :) 

tırnaklarım zarar gördü mü ? görür mü?

tabii ki Evet. ama kalıcı değil. takma tırnakların tırnağın önh kısmından takıldığı şeklinde tipsler takılıyo uzatmak adına. bunların öncesınde de tırnağı pürüzlü bi yapı kazandırılması gerektiğinden tırnak törpüleniyor bir miktar. tüm zararı bu. ama herşey cıkardıktan sonra br tırnak boyu kadar. ben bu nedenle tırnak problemi yaşamadım. 

takma tırnak gibi düşer mi ? 

Protez tırnak olmasının ayrıcalığı bu. asla düşme yapmaz. AMA Jelini çok çok çok ince tutarlarsa tipslerin bitiminde çatlama yapabiliyor bu da can yakıcı oluyo. o nedenle yapan kişiye dikkat etmelisiniz.

Boyları sabit mi ? 

tabii ki hayır istediğiniz boyda ayarlanabiliyor.

Tırnak uzayınca ne oluyor?
Tırnak uzadığında dip kısmından yürümeye başlıyor bu nedenle dip kısmında açılma yapıyor. tırnaklarınızın uzama süresine göre değişiklik gösterse de ortalama 1 ay da bakıma gitmek gerek. 

Bakım nedir? kaç kere yaptırıyoruz? 
bu Size bağlı. tırnak uzamaya başladığında dibinde ojesizken belli olabilen bi pay oluyor. bu da görüntü bozukluğuna neden oluyor. isterseniz bakımını yaptırabilirsiniz istemezsenız öyle uzamasını bekleyıp keserek tamamen gitmesini de bekleyebilirsiniz. Çıkarma işlemi var tabiki ama tırnakların en sağlıklı halde temızlenmesi bence bu şekilde olduğundan öteki ihtimal konusunu düşünmüyorum.

Jel uygulamalarında renk seçeneği var mı ? 
Evet. rakı beyazı ve pembe tonlarında cover jeller var. bunlarda fiyatı etkileyen unsurlar. 

Doğal duruyor mu ? 
Kamuflaj renk seçeneği kesinlikle. ojeli kendi tırnağınız gibi. beyaz hali rakı beyazlı oje sanki. yani bugüne kadar aaa protez mı dıyen duymadım ama protez dediğimde bakabilirmiyim hiç anlaşılmıyo diyen çok.

Oje kullanılabiliyor mu ? Aseton etkiler mi ?
Ben kalıcı Oje yada motif yaptırmadım. French de kalıcı ojeyle yapılabiliyor ama onu da tercih etmedim kendim kullanacağım zaman kendim yaptım. kendim renklendirdim. Oje kullanılıyor ancak koyu renklerde alt baz olarak top coat kullanmalısınız. kı alt kısma renk bırakmasın yoksa herhangi bi etkisi olmuyo parlatıcı yeterli :) 
Aseton konusunda asetonsuz oje cıkarıcı da da aseton da da hiçbir sorunla karşılaşmadım yıpratma boyama bozma gibi durumlar olmadı. 

kullanımı kolay mı ? rahat mı ? 
kesinlikle uzun tırnak kullanabileceksenız yada rahat edeceğiniz bir boydaysa hiçbir fark yok :) 

Nasıl takılıyo bu protez tırnak ? 
Öncelikle manikür yaptırıyoruz sonra tırnaklara uygun tipsler tırnağınıza uygun şekillendirilip törpüleniyor. daha sonra tırnağınızın üst kısmı törpülenerek pürüzlü hale getiriliyor. tipsler yapıştırılıyor.. ıstedıgınıze uygun kesilip törpülenerek şekil veriliyor. arada alkol yada benzeri ürünlerle tırnak temizleniyor. araya bazı bazlar suruldukten sonra jel uygulanıyor ve UV ışıkta bekletiliyor eliniz. daha sonra kenar kısımları tekrar törpüleniyor dip kısımları da kısacası son şekiller verilip kalıcı parlatıcı dediğmiz UV TOP COAT sürülerek parlatılıyor :) UV ışıkta bekledikten sonra kuruduğunda tekrar tırnak aseton yada alkollle silinip durumuna bakılıyor bozuk kayma vs yoksa tamamdır :) tırnak eti bakım yağı sürülerek bitmiş oluyor :) 

Acıyor mu ?
Acı iki başlık halinde birinde törpü eğer elinize gelirse evet acıtıyor bu nedenle yapan kişi nazik olmalı. 
ve jel'e bağlı açık renkli jeller daha çok renk kaybettiğinden ısınma oluşturuyor elde. kamuflaj jel'de acı hissetmedim. Rakı beyazında ısınma sonucunda tırnaklarım bıraz acımıştı. 

nelere dikkat edilmeli ? 
Yapan kişinin bilen biri olduğundan emin olun nazik olsun. 
boy ayarlamasını iyi yapın 
şekil açısından küt mü oval mi kararlı gidin. 
törpülendikten sonra tırnakların bütün köşelerini kontrol edin çizen batan varsa törpületin. sonra kendinizi parçalamayın :) 
Jelin ince sürülmediğine emin olun. yoksa başınız ağrır. :) 
UV ışığa elinizi sokarken düz tutmaya özen gösterin. parmakları teker teker sokmayı tercih ediyorlar genellikle bunda da parmak düz olmalı eliniz değil bu konua emin olun ki yamuk bir tırnak olmasın.. 
Sağ ve Sol ellerinizin tırnaklarının aynı boyda olup olmadığını kontrol edin. 

Ve son olarak Fiyatları nasıl?
upuçuk fiyat verenlerde var ortalarda ucuz verenlerde. açıkçası yerıne ve sürümüne bu işi ne kadr yoğun çalıştıklarına göre değişiyor. mahalle arasında anlaşmalı bı kuaförde gelen adam 300 tl fiyat verirken sadece bu işle çalışan kurumlar 50 tlden başlayan fiyatlar veriyorlar ki bende bunları tercih ettim. 

Rakı beyaz ve kısa :50 tl 
Rakı beyaz- kısa- french : 70tl..
Kamuflaj: 70 tl 
Kamuflaj ve french : 70 tl
cover :60 tl 
...

Bir çok modeli şekli ve fiyatı var :) bence sizde eğer ojesız kullanacaksanız yada buna cok vaktınız yoksa frenchli tercih edebilirsiniz. tamamen doğal isterseniz kamuflaj tercih etmelisiniz.

Bunlar benim düşüncelerim sizlerde yaptırmış yada yaptırmayı düşünürseniz lütfen memnun olup olmadığını veya düşüncelerinizi bana yorum kısmında iletebilirsiniz :) 

Okuduğunuz için teşekkürler :) 

Sevgiyle... 

CONVERSATION

5 yorum var:

  1. ilk defa duydum protez tırnak çok ilginç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında televızyon dahıl hayatın bır cok yerınde kullanılıyo bı kere farkettıkten sonra kullanın coklugu sasırtıyo :)

      Sil
  2. Takma tirnak neden düşer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takma tırnakla protez tırnak farklı seyler yapıstırıcısı ıyı olmadıgından düşer japonla yapıstırın düşmesin bıdahakıne :)

      Sil
  3. Nerde yaptirdiniznacaba

    YanıtlaSil

Bana sorularınızı ve görüşlerinizi buradan kolaylıkla iletebilirsiniz. :)
yorumlarınızın benim için Önemli olduğunu unutmayın :)

Yukarı
Cık